Strona głównaInformatyzacjaCzy kalendarz online jest podstawą w nowoczesnym salonie fryzjerskim lub kosmetycznym?

Czy kalendarz online jest podstawą w nowoczesnym salonie fryzjerskim lub kosmetycznym?

Rozwiązania informatyczne pomagają w prowadzeniu biznesu praktycznie niezależnie od branży. Nowe technologie pomagają rozwinąć działalność poprzez usprawnienie procesów. Branżą, w której adopcja dotycząca wdrażania nowych technologii nie wyróżnia się najszybszym tempem jest szeroko pojęte health and beauty. Wydawać by się mogło, że takie rozwiązania jak kalendarz online są podstawą w XXI wieku, tymczasem wciąż wiele salonów fryzjerskich oraz salonów kosmetycznych nie korzysta z żadnych innych rozwiązań informatycznych poza prostym programem do księgowania. Odpowiadając na tytułowe pytanie – czy kalendarz online jest podstawą w nowoczesnym salonie fryzjerskim?

Naszym zdaniem bez wątpienia salon, który chce się nazywać nowoczesnym powinien rozważyć wdrożenie kalendarza online. Jest to co najmniej kilka istotnych argumentów, które przemawiają za takim rozwiązaniem.

Po pierwsze, kalendarz elektroniczny naprawdę ułatwia rezerwacje wizyt klientowi. Co prawda starsi nieco bardziej tradycjonalni klienci i tak nie przestawią się na nowoczesne rozwiązania. Natomiast młodsze pokolenia z dużą chęcią korzystają z ułatwienia jakim jest rezerwacja online. Wprost naturalnym stało się rezerwowanie noclegów przez Internet lub rezerwowanie biletów do kina przez Internet. Poza tym coraz chętniej zamawiamy jedzenie na wynos za pomocą aplikacji mobilnej lub serwisów internetowych. Tymczasem rezerwacja wizyty w salonie fryzjerskim lub kosmetycznym wciąż wydaje się być nieco bardziej niszowym zagadnieniem. Ale to się bardzo zmienia! Aplikacje do rezerwacji wizyty w salonie health and beauty bardzo zyskują na popularności i raczej nic tego trendu nie powinno odwrócić.

Po drugie, na takim rozwiązaniu zyskuje także salon. Praktyka pokazuje, że salony, które stosują kalendarze elektroniczne lepiej zarządzają kalendarzem i tym samym unikają luk („okienek”) w rezerwacjach. To z kolei ma realne przełożenie na wynik finansowy przedsiębiorstwa.

Po trzecie, kalendarz online jest znakomitym zabiegiem wizerunkowym. Rozwiązania tego typu kojarzą się z nowoczesnym salonem i są bardzo pozytywnie odbierane przez potencjalnych klientów.

________________________________________________________________________
ARTYKUŁ SPONSOROWANY | Drogi czytelniku powyższy artykuł może być materiałem reklamowym (artykułem sponsorowanym), który został napisany lub zlecony przez reklamodawcę. 

Więcej artykułów

Popularne